Έπιασαν τον βαρόνο των δουλεμπόρων!

Δύο φορές είχε συλληφθεί από τους Ιταλούς ο Τούρκος δουλέμπορος

1232452186

Ένας από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως διακινητές λαθρομεταναστών είναι ο 46χρονος Τούρκος Αουντεμίρ Μεχμέτ που βρίσκεται ήδη στη φυλακή μαζί με δύο συμπατριώτες του, οι οποίοι μετέφεραν 50 άτομα από την Τουρκία με προορισμό την Ιταλία, αλλά νότια της Μήλου το δουλεμπορικό σκάφος βούλιαξε και οι επιβαίνοντες σε αυτό μεταφέρθηκαν με άλλο σκάφος στην Κρήτη.

Από την έρευνα των λιμενικών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου και από τις καταθέσεις που παρουσιάζει σήμερα η «Π» προκύπτει ότι ο Τούρκος δουλέμπορος όχι μόνο κάνει αυτή τη δουλειά για περισσότερο από δέκα χρόνια, αλλά επίσης είχε συλληφθεί δύο φορές από τις Ιταλικές Αρχές πριν από χρόνια για τον ίδιο λόγο, όμως κάτω από περίεργες συνθήκες αφέθηκε ελεύθερος και συνέχισε τη δράση του με «ορμητήριο» τα παράλια της Τουρκίας.

Για το νεότερο της παρέας Τούρκο, ο οποίος φέρεται να είχε το μικρότερο βαθμό συμμετοχής στην παράνομη μεταφορά ανθρώπων πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει καταδικαστεί σε ποινή φυλάκισης 20 ετών για δολοφονία στη χώρα του, διέφευγε όμως κι εκείνος της σύλληψης.

Ο Αουντεμίρ Μεχμέτ ήταν στις πρώτες θέσεις της λίστας της Interpol καθώς η δραστηριότητά του εδώ και χρόνια ήταν γνωστή, όμως δεν ήταν εφικτός ο εντοπισμός του.

Ο 46χρονος Τούρκος στη διάρκεια της προανάκρισης αποδείχτηκε «σκληρό καρύδι» και παρά το γεγονός ότι τον υπέδειξαν όλοι ως το διακινητή εκείνος αρνούνταν πεισματικά να πει το παραμικρό. Μονάχα όταν έπεσε στην «παγίδα» που του έστησαν οι λιμενικοί ομολόγησε. Ο διακινητής μόνο που δεν πιάστηκε στα χέρια με τον καπετάνιο, όταν ο δεύτερος «τσίμπησε» και άρχισε να λέει τα πάντα για τον 46χρονο Τούρκο κι εκείνος με τη σειρά του έβγαλε στη φόρα τα «άπλυτα» και των άλλων δύο ατόμων που κινούσαν τα νήματα στο δουλεμπορικό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τις επόμενες ημέρες αναμένεται να αναζητηθούν και δύο ακόμη Τούρκοι, ένας ιδιοκτήτης καφενείου και ένας ξενοδόχος, οι οποίοι φαίνεται από τις καταθέσεις των τριών συλληφθέντων δουλεμπόρων, να είναι από τους πρωταγωνιστές της υπόθεσης.

Oι καταθέσεις

Ο 39χρονος καπετάνιος Κ.Φ του δουλεμπορικού «Ελίφ» στην κατάθεσή του αναφέρει: «Δεν είμαι ο καπετάνιος ούτε είχα κάποιο βοηθό, είμαι σαν τα άλλα παιδιά που πλήρωσαν. Έδωσα τέσσερις χιλιάδες ευρώ για να πάω στην Ιταλία για να δουλέψω για κάποιους μήνες. Αυτό που ξέρω είναι ότι ο Α. Μ ο νούμερο 25 είναι ο «εγκέφαλος», αυτός που οργάνωσε το ταξίδι στην Ιταλία. Για δέκα χρόνια κάνει αυτή τη δουλειά, αυτός είχε το γενικό πρόσταγμα. Μιλούσε στο τηλέφωνο και μας πήρε όλων τα τηλέφωνα για να μην επικοινωνούμε . Όλα αυτά τα ξέρω γιατί μου τα είπε ο ίδιος ότι αυτός κανόνισε να πάμε Ιταλία. Όταν τον ρώτησα με ποιους έχει μιλήσει μου είπε πως δεν πρέπει να ξέρω. Ο νούμερο 25 μιλούσε στο τηλέφωνο με κάποιο Κούρδο με το όνομα Εκμίν που μένει στην Τουρκία και είναι το μεγάλο αφεντικό». Ο μηχανικός του σκάφους ο Τούρκος Τ.Α 31 ετών στην κατάθεσή του σημείωσε πως τον πλησίασε κάποιος Τούρκος με το όνομα Γιλμάζ. «Μου είπε να πάω βοηθός καπετάνιου στο πλοίο «ελίφ» για να μεταφέρω στην Ιταλία 60 άτομα και θα πληρωθώ με 5 χιλιάδες ευρώ». Στη συνέχεια είπε: «Ο Γιλμάζ είναι Τούρκος αλλά δε ξέρω που ζει, κατάγεται από την πόλη Ορντού και μένει στην Πόλη. Είναι ιδιοκτήτης του σκάφους «ελίφ» και είναι ο διακινητής που κανονίζει τις μεταφορές λαθρομεταναστών. Ο Γιλμαζ μου είπε να πάω σε συγκεκριμένη περιοχή και στο ξενοδοχείο «Σ», όπου θα ήταν κλεισμένα όλα τα παιδιά που θα μεταφέραμε. Εκεί ήταν ο Α .Μ που έχει νούμερο το νούμερο25 και έκανε κουμάντο στο ξενοδοχείο. Αυτός πήρε τα κινητά όλων των ατόμων και τα έδωσε στον καπετάνιο με το νούμερο 27». Σύμφωνα με τον ίδιο, ο διακινητής, ο 39χρονος δηλαδή, μιλούσε συνέχεια στο τηλέφωνο στα αραβικά, στα Κουρδικά και στα Τούρκικα.

Για το ταξίδι τους από την Τουρκία με προορισμό την Ιταλία αναφέρει: «Ξημερώματα της 13/1 ξεκινήσαμε να μπούμε στο σκάφος που είχε αράξει σε ένα απόμακρο σημείο. Μπήκαμε στο σκάφος και ξεκινήσαμε για Ιταλία στις 5 το πρωί. Εγώ ήμουν βοηθός καπετάνιου .Ο καπετάνιος μου έλεγε να κατεβαίνω συνέχεια στη μηχανή του σκάφους, να βγάζω νερά και να ηρεμώ τον κόσμο και να τους λέω να μην καπνίζουν.

Στη διάρκεια του ταξιδιού ο νούμερο 25 μιλούσε στο τηλέφωνο και είχε κανονίσει μόλις φτάσουμε Ιταλία να έρθει ένα αυτοκίνητο να πάει να τον πάρει. Ταξιδέψαμε μία ώρα, κάποια στιγμή έσπασαν τα τζάμια του σκάφους και άρχισε να βάζει νερά, έσβησε η μηχανή. Δεν μπορούσαμε να βγάλουμε τα νερά από το σκάφος. Ο καπετάνιος κατέβηκε στη μηχανή, αλλά δεν μπορούσε να τη φτιάξει. Ρώτησε ποιος ξέρει καλά αγγλικά για να πάει στον ασύρματο. Κάποιο παιδί ήξερε Aγγλικά, μίλησε στον ασύρματο και ένα αεροπλάνο πέταξε και μετά ήρθε ένα ελικόπτερο και ένα μεγάλο καράβι στη συνέχεια . Ο καπετάνιος νούμερο 27 και ο υπεύθυνος νούμερο 25 μας απειλούσαν και μας είπαν ότι αν μας πιάσουν να μην πούμε ποιος είναι ο καπετάνιος και ο υπεύθυνος του ταξιδιού».

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η κατάθεση του 46χρονου Αουντεμίρ Μεχμέτ, οι απαντήσεις του οποίου ήταν «κοφτές» σε κάθε ερώτηση των λιμενικών.

«Είμαι μόνιμος κάτοικος Κωνσταντινούπολης. Πήγα στο καφενείο του Α.Α που κανονίζει να μαζεύονται τα παιδιά και αυτός παίρνει και τα λεφτά. Αυτός μου είπε να πάω σε συγκεκριμένη περιοχή στο ξενοδοχείο «Σ» και να βρω τον ιδιοκτήτη που θα μου έλεγε τι να κάνω. Όταν πήγα στο ξενοδοχείο ήταν όλοι μαζεμένοι εκεί. Μείναμε 3 ημέρες. Την 3η ημέρα κατεβήκαμε στην παραλία και μπήκαμε στο σκάφος 50 άτομα. Στο σκάφος ήταν ο καπετάνιος και ο βοηθός του. Ο ιδιοκτήτης του καφενείου μου είπε να κάνω ότι μου πει ο καπετάνιος και να δίνω ότι μου ζητούν τα άτομα που θα μεταφέραμε. Μάζεψα όλα τα κινητά που μου είχε πει ο ιδιοκτήτης του καφενείου και τα έδωσα του καπετάνιου και τους έλεγα να μην καπνίζουν. Τους έδινα φαγητό από το σκάφος. Ταξιδεύαμε δυο ημέρες. Ξαφνικά έμπαιναν νερά στο σκάφος και άρχισε να βουλίαζει. Τότε καλέσαμε βοήθεια από το VHF και ήρθε πλοίο και μας μάζεψε».

Αφέθηκαν ελεύθεροι

Μετά από πρόταση της Αστυνομίας αφέθηκαν ελεύθεροι 23 από τους 50 λαθρομετανάστες που επέβαιναν στο δουλεμπορικό. Συγκεκριμένα, αφέθηκαν ελεύθεροι τα μέλη οικογενειών (τρεις οικογένειες), έξι άνδρες και μία γυναίκα που είναι έγκυος μαζί με το σύζυγό της.

Πρόκειται για Αφγανούς υπηκόους καθώς επίσης και Ιρακινούς και Κούρδους.

Οι λαθρομετανάστες που αφέθηκαν θα πρέπει να επιστρέψουν στη χώρα τους σε διάστημα ενός μήνα.

ΠΗΓΗ: Η εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ της Κρήτης

Published in: on Ιανουαρίου 20, 2009 at 8:11 μμ  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Έπιασαν τον βαρόνο των δουλεμπόρων!